Prolog

He's The One
Please Subscribe to read the full chapter

"Atuk, taknak lah!  Angah tak nak minta maaf dekat budak tu! Dia yang tolak angah dulu!" Budak perempuan yang memakai gaun itu menarik tangannya yang digenggam erat oleh lelaki tua yang dipanggil atuk.

"Atuk tak kira! Apa salah budak tu dengan kamu? Kalau bukan kamu yang buli dia, takkan dia nak tolak kamu?" Diheretnya si cucu yang sudah merah mukanya menahan tangis. Bukan dia tidak tahu cucunya yang seorang ini tidak boleh nampak cucu si Oh Minhyun tu. Ada saja yang dia tak puas hati.

Pening memikirkan perangai cucu yang mengalahkan lelaki. Itulah, dulu si mama dengan papa budak ini nak sangat anak lelaki, bila dapat anak perempuan dipakaikan dengan pakaian lelaki. Apa pun 5 tahun lepas itu, penampilan cucunya ini sudah diubah kepada perempuan semula. Tetapi perangai tetap sama. Kasar dan kuat membuli.

"Oh Minhyun!"

"Ha, kau ke? Eh kenapa dengan si Hana tu?" Lelaki yang dipanggil Oh Minhyun itu tersenyum memandang si kecil yang mukanya masam. Mata merah, hidung merah, pipi merah. Nampak sangat raut wajah hendak menangis.

"Sehun ada? Ni hah, Hana nak minta maaf sebab baling batu ke dahi Sehun. Maaflah, cucu aku ni memang gini perangainya, tak serupa perempuan"

"Eh, biasalah... budak-budak bergaduh," tutur Oh Minhyun.

"Mana boleh biasakan, bahaya. Sampai berjahit kepalanya. Hari ni baling batu, esok entah apa lagi dia baling dekat Sehun tu," katanya sambil memandang geram Hana yang sedang berpeluk tubuh.

"Yelah... kejap. Aku panggilkan si Sehun," kata Oh Minhyun lalu melangkah ke dalam.

Wajah mencuka Hana direnung dalam-dalam. Memang masa benar mukanya. Egonya tinggi mengalahkan orang dewasa. Nasib kamulah Hana, yang pergi baling batu kat kepala anak orang tu sape suruh? Bukan tak kesian pada cucunya ini. Dari tadi semua orang menghentam si kecil yang baru menginjak ke umur enam tahun itu. Si mamanya marah, si papanya pun marah, si opah pun marah. Tak termasuk dengan makcik-makcik dia yang lain.

"Sehun taknak jumpa dia! Atuk, Sehun taknak jumpa dia! Tolong! Sehun taknak jumpa dia!"

Dari atas rumah, boleh dengar tangisan budak lelaki yang bernama Oh Sehun. Teruk sangat menangisnya. 

Di tingkap rumah Oh Minhyun itu, Hana boleh nampak si Sehun memerhatikan dia dengan wajah seperti baru lepas menangis.

"Maaflah, Kim Mi

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
secret_admire #1
Chapter 4: daebak!! seriuosly.. best!! update soon ye.. and, ff agak special bagi sya coz ade unsur keagamaan.. author-nim, fighting!! buat yg terbaik ye.. :D
youngminbfminwoo
#2
Chapter 4: update soon :) i'll wait
woohyun98
#3
Chapter 4: update soon :)
Araa19 #4
Chapter 4: Update soon nnnn
JieunSparkleJunior #5
Chapter 3: Authornim,nak tanye skit..kiranye dalam cerita nie dorang sume melayu lah?