PART 2

IT'S MY TURN TO CRY

It’okay, aku faham. hyemi mengesat air matanya dengan perlahan. hyemi rasa benci sangat apabila mendengar nama itu, tapi hyemi tak mampu buat apa, dan hanya mampu menahan rasa sakit.

Flashback//

“Miane, saya terpaksa lepaskan awak. ” SEHUN.

“Kenapa awak sanggup buat saya macam ni, awak ingat saya ni handphone awak ke, yang boleh awak buang dan guna bila awak suka.

 

Pstt: Sehun suka bertukar- tukar handphone dia, maklum lah anak orang kaya.

 

Awak fahamlah saya terpaksa buat semua ni, SAYA CINTAKAN AWAK tapi saya sayangkan keluarga saya juga. Saya tak nak awak sakit hati sebab saya. Tapi kalau saya kembali kepada awak semula, saya nak awak terima saya balik, okey.

hyemi geram mendengar kata sehun yang terakhir, hyemi rasa geram dan tidak tahan, lalu hyemi pun menampar pipi sehun dengan sekuat hati dan pergi meninggalkan sehun. hyemi menangis dengan sekuat hati sambil mendail nombor wendy. “ Wendy, aku benci dia, benci benci benci……”. Wendy tergamam seketika, kau kenapa, jap kau benci siapa, kau kat mana, aku pergi jemput kau.

Aku dekat seuol garden, aku perlukan kau sekarang, aku tak kuat.

“Okey, aku datang sekarang!

Wendy  keluar dari bilik air apabila terdengar handphonenya berdering beberapa kali. Haishh siapa pula yang call ni. Wendy, melihat screenphone nya, lalu dengan pantas menekan punat hijau. Wendy tergamam dengan kata-kata hyemi lalu pergi menyiapkan diri dengan pantas.

 

END FLASHBACK.

 

Selepas itu, hyemi dah tak pergi ke sekolah dan selalu menangis seorang diri, omma dan appa korang dah tak tahu nak buat macam mana, korang selalu kurungkan diri di dalam bilik. Tetapi, sahabat korang sentiasa pujuk korang hari-hari. Hari demi hari sahabat korang Berjaya pujuk korang. Korang pun berasa sedih dan bersalah dengan semua orang, betul cakap wendy, lelaki memang selalu sakit hati perempuan, mereka takkan faham apa yang perempuan rasa. Baiklah, aku akan mulakan hidup baru.

 

hyemi tak perasan yang cikgu chen dah masuk kelas bersama budak baru.

EHEMM, EHEM . Amboi seronoknya mengelamun ni mesti dah sampai Malaysia dah ni

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet