Chapter 1

Arjune Armanda [OG]
Please Subscribe to read the full chapter

               " Adik, mak kau panggil dekat sana " ujar seorang lelaki bertubuh sasa dan dia memakai serba hitam bersama mask putihnya.

Lelaki bertubuh sasa itu cuba memengang seorang gadis kecil bernama Da neoh. 

Da neoh yang sedang memengang gula - gula kapas itu membuat tidak endah dengan panggilan lelaki itu. Dia tahu takkan la mama dia kawan dengan lelaki sado lepastu, kalau mama dia kawan dengan lelaki mau kena smack down dengan papa? 

Apabila tiada respon dari gadis kecil berumur 4 tahun itu, lelaki serba hitam itu naik berang. Lantas tangan kecil itu ditarik kasar untuk mengangkat tubuh kecil itu. Serta merta Dan neoh menjerit kasar. 

" Ouchh shibal punya budak!" kelam kabut lelaki itu melepaskan Dan neoh. Dan Neoh kelam kabut ingin melarikan diri tapi malang. Lelaki tubuh sasa itu menarik lengannya semula. Kali ini lebih kasar!

" Kau buat apa ni ? , dengan budak pun nak berkasar ke ?" soal Lilly Armanda dalam bahasa Korea.

Lilly Armanda baru menjejaki Korea 2 jam yang lalu. Saja dia berjalan di kawasan kedai pada waktu pagi. Ntah apa yang dia nak cari pagi- pagi pukul 8 ni. Sepatutnya dia boleh je terus pergi berjumpa dengan sepupu kesayanganya Chang Soo aka Aryan Soo. Sepupunya orang Korea kacukkan Malaysia. Disebabkan keluarga Chang Soo memutuskan untuk berpindah ke Korea, dia terpaksa berpisah dengan Aryan ketika mereka berumur 12 tahun. Walaupun mereka jauh, tapi keakraban mereka sebagai sepupu tidak membuatkan sedikit pun hubungan mereka renggang. Salah seorang mereka pasti akan datang ke Korea. Tak Korea, Aryan yang akan datang menjenguk saudaranya, Lilly Armanda. 

" Auntie, I don't know" ujar Dan neoh dengan pelat. Lilly Armanda menjeling lelaki yang sesuka hati tarik tangan anak dara orang pepagi ni. Nak menculik pun awal sangat.

Mana pula orang tua Dan neo ni ?

" See, budak ni tak kenal kau, kenapa kau nak tarik dia?"

" Excuse me ?, kau siapa ? orang asing macam kau jangan masuk campur boleh! " amuk lelaki itu berang. Tangan Lilly Armanda ditarik kasar agar tangannya berpisah dengan gadis kecil itu. Dan neoh mulai cuak apabila lelaki itu bertindak kasar.

" Dia tak kenal kau!, kau nak culik anak orang ke ! "

" Shibal, kau datang negara orang jangan kurang ajar"

" Siapa shibal siapa!, kau nak cari nahas dengan aku ? , find see you in court! " tengking Lilly Armanda. Walaupun tubuh lelaki dihadapanya 3 kali ganda besar daripadanya sikit pun dia tidak takut meninggikan suaranya pada lelaki ini. Siapa dia nak kurang ajar dengan aku?!

Belum sempat lelaki itu mahu mencederakan Lilly Armanda , Lilly Armanda bertindak laju menumbuk dagu lelaki itu sehingga lelaki itu terundur kebelakang sedikit. Tapi lelaki itu hanya tersengih kecil. 

" Tak sangka kau kuat?" Pisau lipat di dalam kocek seluar terus dikeluarkan lalu dihunus ke muka Lilly Armanda

" Babi! " carut Lilly Armanda. Kini shawl nya terkoyak sedikit dek tindakan lelaki itu. Oh my shawl mahalnya, dah jahanam. Dah la pemberian sepupu kesayanganya Aryan! . 

Cepat- cepat Lilly Armanda membuka langkah silat yang dipelajarinya selama 3 tahun itu. Belum bukak langkah-

" BUKK!"

" K.O!!!" jerit Dan Neoh dengan gembira. Lilly Armanda tercengang. Dia tak buat apa lagi lelaki ni dah tumbang dan pipi terus naik biru lebam teruk. 

" Adik ok ...and you? you okey?" soal lelaki tinggi lampai itu. Fuhhh 10 kali ganda lagi sado mat. Ni kalau peluk ni sedap wehh. 

Tergeleng - geleng Lilly Armanda. Terus dia beristighfar supaya setan- setan di tepinya berambus. 

" Hi Uncle Chang Jun , terima kasih tolong Dan neo !" ucap gadis kecil itu. 

" Auntie, tak you!" (Thank you!)

" Welcome baby" pipi Dan neo diusap.

 

 

          

        Air susu pisang itu diberikan kepada Dan neo. Kini Lilly Armanda dan Dan neo di balai polis. Alhamdullilah lelaki yang menggangu Dan neo sudah pun masuk ke dalam lokap untuk siasatan lanjut. Mata bulat anak kecil itu membulat teruja apabila gadis memakai hijab itu petah berkata dalam bahasa ibundanya . Siap boleh bercakap dialek lagi!

" Terima kasih auntie, sebab selamatkan saya, kalau tak mesti sa

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet