Oh Sehun

Tragic LOVE ♡
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jejaka tersebut terus berjalan ke arah Nayoung sambil tersenyum simpul. Nayoung hanya berdiri tegak tidak bergerak. Luhan memandang jejaka tersebut dengan penuh geram. "Tak pernah-pernah si Nayoung pandang aku camtu...nie mesti Nayoung dah mula nak menggatal dengan laki tu..tak guna punya laki!" kata Luhan. Hyejoung dan Minah memandang Luhan yang tidak berhenti-henti memegang penumbuknya dari tadi. Luhan seperti hendak menghadiahkan penumbuknya ke arah jejaka tersebut. "Minah...aku rasa Luhan kau tu dah nak meletop dah. Aku dah kata Luhan suka bestie aku (Nayoung) tapi kau tak nak dengar," kata Hyejoung ke arah Minah. Minah menjeling Hyejoung yang dari tadi tidak habis-habis menghasut dirinya yang Luhan langsung tidak menaruh harapan terhadap dirinya.

"Saya...saya pernah mimpi awak...semalam, saya tak tahu pulak awak wujud dekat dunia ni," kata Nayoung setelah jejaka tersebut berhenti betul-betul di hadapan Nayoung. Hyejoung mengurut kepalanya akibat pening kerana kata-kata Nayoung. "Haish...Nayoung..Nayoung..kau tak boleh sesuka hati cakap tentang kewujudan orang macam tu" kata Hyejoung. Sebagai rakan baik...dia amat malu dengan tindakan Nayoung. Senyuman jejaka itu semakin lebar setelah mendengar kata-kata Nayoung. Dia menghampiri telinga Nayoung kemudian berbisik.

"Jadi...berhenti mimpi saya, sebab saya ditakdirkan untuk muncul di hadapan awak," kata jejaka tersebut sambil mengerdipkan matanya ke arah Nayoung. Pipi Nayoung kemerahan kerana tindakan jejaka tersebut. Mereka berdua berkongsi senyuman manis. Luhan hanya menjeling di tepi Nayoung.

"Dah..dah.. sekarang bagitau kelas dengan nama kamu , budak yang baru sampai ni......biar saya report dekat guru disiplin sekarang jugak," kata Hyejoung yang tidak langsung berhati perut.

"Erm...sebenarnya saya baru dekat sini..so saya tak tau kelas saya apa. Boleh tak awak lepaskan saya? Saya janji saya tak ulang lagi kesilapan saya," kata jejaka itu sambil memandang Hyejoung serta Minah dengan penuh harapan. Dia memberikan senyuman yang penuh berkarisma ke arah Minah dan Hyejoung. Hyejoung hanya memandang jejaka tersebut dengan poker face kerana dia tidak akan kalah dengan trick yang di lakukan oleh jejaka tersebut. Dia sudah bersedia untuk menengking jejaka tersebut kerana telah mempermainkan dia dan Minah. Tetapi Belum sempat dia ngin membuka mulut...tiba-tiba Minah sudah menyampuk.

"Okay baik lah...saya lepaskan awak dengan sebab awak terlalu hendsome!! Tapi sebagai balasan awak kena lah bagi no. phone awak kat saya," kata Minah selamba. Hyejoung ternganga kerana tindakan  Ketua Pengawas yang tidak langsung berwibawa tu.

"YAAHH!! MINAH!!! KAU TAK BLEH SESUKA HATI WAT CAMTU!!!" jerit Hyejoung sambil menggoyang-goyangkan Minah. Minah memegang telinga nya  yang baru sahaja di jerit oleh Hyejoung. Sakitnya hanya tuhan yang tahu. 

"Biar lah die...die budak baru lagi..manalah die tahu peraturan-peraturan sekolah kita," kata Minah. Hyejoung mengetap gigi nya menahan geram dengan sikap  Minah yang tidak adil. 'Macam mana lah dia boleh di lantik jadi Ketua Pengawas? Baik cikgu lantik aku je,' bisik hati Hyejoung.

"Kalau macam tu..saya masuk sekolah dulu ye? Ermm.. boleh tak awak lepaskan dia jugak?" tanya jejaka tersebut sambil menunjuk ke arah Nayoung.

"Boleh..boleh..just jgn lupa bagi no. phone awak..tu je," jawab Minah sambil menolak Nayoung ke arah jejaka tersebut.

"Gwomawo!!! Kami masuk sekolah dulu ya!?" kata jejaka tersebut kegembiraan. Jejaka tesebut memimpin tangan Nayoung sambil berjalan masuk ke sekolah. Luhan tidak dapat menahan geramnya lagi.

"YAAAHHHH!!! HAN NAYAOUNG!!! TAKKAN LAH AWAK NAK TINGGALKAN SAYA DENGAN DUA ORANG YANG GILA KUASA NI SORANG-SORANG!!??" jerit Luhan dengan perasaan tidak puas hatinya. Nayoung memandang ke arah Luhan. Mata Hyejoung terbeliak setelah mendengar apa yang Luhan katakan.

"Amboi-amboi! Sukati kau je kata aku gila kuasa ye!?" kata Hyejoung. Luhan hanya buat tidak endah sahaja dengan Hyejoung.

"Mana aku tahu...Minah dah lepaskan aku...aku masuk je lah~" kata Nayoung selamba sambil berjalan meninggalkan Luhan bersama jejaka tersebut. Hati nya gembira tak terkata kerana dia dapat membalas dendam terhadap Luhan atas perbuatan menyimbah sebaldi air ke atas dirinya.

"YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH!!! HAN NAYOUNNNNNNNNNNNNNNNGGGGGGGG!!!!!" jerit Luhan lagi. Tekak nya bagai hendak tercabut.

"Hoi, dah lah..bukannya dia layan kau pon..." kata Hyejoung.

"Jadi macam biasa tau Luhan oppa, tandas lelaki tu selalu kotor so bersihkan sebersih-bersihnya sebagai denda!" kata Minah kemudian berjalan meninggalkan Hyejoung dan Luhan. Hyejoung memandang Minah dengan muka yang pelik. Tak pernah-pernah Minah menyuruh Luhan membuat denda, selalunya Minah lah yang menolong Luhan memberes kan denda-denda Luhan. Mimik muka Luhan jelas menunjukkan yang dia sedang kerisauan.

"Hmm...kau kena hati-hati..aku rasa Minah dah tak suka kat kau dah.." kata Hyejoung ke arah Luhan.

"Tu aku tak kisah sangat," jawab Luhan. Hyejoung mula pelik dengan kata-kata Luhan.

"Maksud kau?" tanya Hyejoung. Luhan memasukkan kedua belah tangannya ke dalam poket seluarnya sambil mengeluh kemudian memandang ke arah Hyejoung. Dia berjalan meninggalkan Hyejoung keseorangan tanpa menjawab soalannya. Hyejoung berang dengan semua orang yang ikut suka hati sahaja meninggalkan dia keseorangan di pagar utama sekolah nya. Dia kelihatan seperti macik guard yang menjaga keamanan sesebuah sekolah.

"YAAHHHH!! LU HAN!!! PERGI CUCI TANDAS SEKARANG JUGAK!!!!!!!" jerit Hyejoung sambil berlari mengejar Luhan.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Luhan mula memasuki kelasnya setelah penat bertekak tentang hal tandas yang perlu dia bereskan dengan Penolong Ketua Pengawas yang sangat lah 'berwibawa' itu (Hyejoung). Secara jujurnya, Luhan lagi suka Minah daripada Hyejoung walaupun si Minah tu jenis yang suka dibodek dan tidak adil. Telinga Luhan hampir pekak dek jeritan Hyejoung yang sungguh padu lagikan berkuasa itu.Dia malas hendak melayan si Hyejoung itu jadi dia berjanji dia akan melaksanakan amanahnya setelah selesai hari persekolahan. 'Haish..pagi-pagi lagi dah kecoh macam ni...buat aku penat je,' bisik hati Luhan. Luhan membuka pintu kelasnya dan disambut oleh perempuan-perempuan yang dikatagorikan oleh Luhan sebagai sasaeng fans sbb diorang asyik kacau hidup dia aje. Buat kali yang ke-25 Luhan mengeluh. Bersedia lah untuk di pekakkan lagi telinga anda dengan kiraan       

 

 

3

 

2

 

1

 

"Luhan oppa! Oppa hendsome lah hari ni!!! Eh tak!! tak!! Luhan oppa hendsome hari-hari!!"

"Luhan oppa!!! Oppa nak tak saya belanja bubble tea lepas habis sekolah?" 

"OPPA!!!! OPPA!!! Saranghae!!!!"

"Oppa!!!!!!! Saya nak lunch ngan oppa boleh???"

"Oppa!!!!! Oppa!!! Oppa!!!!! Oppa dah dapat dah hadiah yang saya bagi dekat oppa??"

"Luhan Oppppppaaaaaaaaa!!!!!! Oppa suka tak dengan coklat yang saya belikan special untuk oppa!!??"

"OPPPPAAAA!!! Saya ada buatkan lunch untuk oppa!! Oppa gembira tak!!??"

"Omaigosh Oppa!!!!!! Oppa hendsome sangat dalam selfie kat insta oppa!!!!"

"Opppaaaa!!!! Saya dah like dah selfie oppa!!"

"Oppa..Oppa...bila oppa dgn saya nak pergi date?"

"AAAAAAHHHHHHHHHHHH!!! Luhan Oppa!!!!!!!!!!!!!! You're my world and my life!!"

"OPPPPAAAAAAAAAAA!~!! Saya peminat setia Oppppaaaa!!!!~

Luhan menutup kedua belah telinga nya dengan tangannya. Dia kemudia memandang peminat fanatiknya dan melontarkan senyuman yang tidak seberapa ikhlas kepada peminat-peminatnya itu. "Okay..okay..Oppa sangat lah teruj

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
jadoo98 #1
Chapter 4: siannye Luhan...adkh cinta die brtpuk sblah tngan? c Nayoung pun xkan la xde ckit pun prsaan dkt Luhan hurm...update soon ^_-