Conffession

Fated Love [DONE EDIT]

'Hadiah aku mana?' tanya Chanyeol yang duduk di sebelahku. Tangannya ditadah gaya kanak-kanak minta gula-gula.

'Manalah aku sempat beli. Kau baru cakap pagi tadi.' balasku sambil memuncungkan bibir ke arahnya.

'Kalau macam tu, aku nak kau buat sesuatu untuk aku. Kira sebagai hadiah akulah. Boleh?' tanya Chanyeol sambil mengangkat-angkatkan keningnya.

'Nak suruh aku buat apa?' tanyaku. Chanyeol membisikkan sesuatu ke telinga ku. 'Apa? Menyanyi?' aku terjerit kecil dengan permintaan Chanyeol. EXO, Mina dan Yumi memandang kami hairan.

'Siapa sokong Inhye menyanyi sebagai hadiah hari jadi aku?' tanya Chanyeol. Langsung semua orang yang berada di meja tersebut mengangkat tangan.

'Inhye, kau nyanyi dengan aku, nak?' kata Baekhyun yang mewakilkan dirinya untuk menyanyi denganku. Mulanya aku tak nak, tapi bila fikirkan balik, aku terima jelah. Chanyeol pun menjemput aku dan Baekhyun naik ke atas pentas kecil. Kami diberikan tepukan gemuruh.

'Selamat malam semua. Pertama sekali, saya nak ucapkan terima kasih dekat best friend saya, Park Chanyeol yang sudi menjemput saya ke parti hari jadinya. Happy birthday, Chanyeol.' kata ku. Aku memandang Chanyeol yang sudah tersenyum ke arahku. 'And berdirinya saya disini kerana ingin mendendangkan lagu yang dipopularkan oleh Soyou dan Jung Gigo yang bertajuk Some bersama dengan Baekhyun atas permintaan birthday boy. Harap anda semua terhibur.' sambungku lalu tersenyum. Muzik pun dipasangkan.

Biru - Baekhyun    Ungu - Inhye

Gakkeumssik nado moreuge jjajeungina
Neoreul hyanghan mameun byeonhaji anhanneunde
Hoksi naega isanghan geolkka
Honja himdeulge jinaego isseosseo
 
Teong bin bang honja meonghani dwicheogida
Tibieneun eoje bon geot gateun deurama
Jami deul ttaekkaji hanbeondo
Ulliji annneun haendeuponeul deulgo
 
Yojeumttara naekkeoin deut naekkeo anin naekkeo gateun neo
Nikkeoin deut nikkeo anin nikkeo gateun na
Ige museun saiin geonji sasil hetgallyeo 
Muttukttukhage guljima

Yeoninin deut yeonin anin yeonin gateun neo
Naman bol deut aemaehage nal daehaneun neo
Ttaeroneun chingu gatdaneun mari
Gwaenhi yojeum nan deutgi sirheojyeosseo
 
Maeil achim neoui munjae nuneul tteugo
Haru kkeuteneun ni moksorie jamdeulgo pa
Jumareneun manheun saram sogeseo
Boran deusi neol kkeureo ango sipeo

Yojeum ttara naekkeoin deut naekkeo anin naekkeo gateun neo
Nikkeoin deut nikkeo anin nikkeo gateun na
Ttaeroneun chingu gatdaneun mari
Gwaenhi yojeum nan deutgi sirheojyeosseo

Neo yojeum neo byeolloya neo byeolloya
Na geunde nan neoppuniya nan neoppuniya
Bunmyeonghage naege seoneul geueojwo
Jakku dwiro ppaeji malgo nal saranghanda gobaekhae jwo

[Skip Rap Part ]

Yojeum ttara naekkeoin deut naekkeo anin naekkeo gateun neo
Nikkeoin deut nikkeo anin nikkeo gateun na
Sunjinhan cheok utjiman malgo geuman jom hae neo
Soljikhage jom gureobwa

Ni mam soge nal nwadugo han nun palji ma
Neoyamallo da almyeonseo ttancheong piuji ma
Pigonhage him ppaeji malgo eoseo malhaejwo
Saranghandan mariya
 

Tamat sahaja persembahan, kami mendapat tepukan gemuruh daripada para tetamu. Aku dan Baekhyun pun turun dari pentas. Di belakang pentas, aku disambut oleh Mina dan Yumi yang segera memeluk ku.

'Aku tak sangka kau pandai menyanyi.' kata Mina sambil memeluk bahuku.

'Mana ada. Sikit-sikit je. Hahaha..' kataku lalu ketawa. Sesudah itu, aku pergi ke Chanyeol pula. 'Puas hati tak?' tanyaku.

'Puas dah. Terima kasih sebab sudi tunaikan permintaan aku. Kau memang kawan baik aku.' kata Chanyeol. Aku pura-pura mengelap air mata.

'Touching seyhh ayat kau. Sokey lah. Lagipun aku tak kisah. Asalkan kawan aku yang sorang ni bahagia.' kataku sambil menepuk bahu Chanyeol. Tiba-tiba, satu suara yang sangat familiar menyapa gegendang telingaku.

'Hyung, happy birthday.' kata suara itu. Aku menoleh dan orang itu ialah dia. Dia ialah Sehun! Dia dengan Jooyeon lagi. Dengan automatik, tanganku segera menggengam erat jari-jemari Chanyeol. Chanyeol yang tersentak segera memandang ku yang sudah tunduk memandang tanah. Sememangnya Chanyeol sangat memahami ku. Dia pun meminta izin untuk pergi dari situ.

----------------------------------

Kau bersendirian di meja. Kau mencicip sedikit jus oren yang diberikan Chanyeol tadi bagi menghilangkan rasa terkejut kau. Tiba-tiba, satu suara menyapa kau.

'Kenapa awak nak lari dari saya?' tanya Sehun yang sudah duduk di sebelahku. Tanpa memandang tuan punya suara pun aku dah tau suara itu milik Sehun. Aku segera bangun dari tempat dudukku.
'Saya ada buat salah dekat awak ke?' tanya Sehun. Kata-kata Sehun membuatkan aku berhenti dari meneruskan langkah ku. Sesungguhnya aku rindu sangat nak dengar suara Sehun. Hampir 2 bulan aku tidak bertegur sapa dengan lelaki itu. Kepalaku sering  berkata yang aku merindui dia tapi hatiku selalu menidakkannya.

'Awak tanya lah diri awak sendiri apa salah awak pada saya.' kataku sinis. Kenapalah aku terlalu ego?
Sehun berjalan merapatiku. Dia memegang tanganku tapi dengan segera aku merentap tanganku dari pegangannya membuatkan dia tersentak. 'Lepas awak  jumpa Jooyeon, saya macam tak wujud dekat mata awak. Saya penat, Sehun! Penat! Cukuplah kejadian 3 tahun lepas. Tak perlulah awak ulang lagi. Kalau awak tak suka kawan dengan saya, cakap jelah. Saya boleh pergi dari hidup awak. Baru awak boleh hidup aman dengan Jooyeon kan?' kataku.

'Jadi awak jeles lah sebab saya layan Jooyeon lebih daripada awak. Huh? ' giliran Sehun pula bertanya. Aku menggeleng. 'Kalau awak nak tahu, saya tak nak awak jadi kawan saya dah.' kata-kata Sehun betul-betul menghiris hatiku. Air mata yang hendak mengalir aku tahan. 'Tapi saya nak awak jadi kekasih saya. Kekasih yang setia mencintai saya dalam diam selama hampir 4 tahun. Terima kasih sebab tunggu saya. Awak suka saya kan?' tanya Sehun. Aku terkedu. Macam mana dia tahu cerita ni? Air mata yang tadinya mahu mengalir, hilang serta-merta.

'Tak! Saya tak suka awak.' kataku sambil menghadap Sehun. Sehun tersenyum bila dapat menatap wajahku. Alangkah rindunya dia pada buah hati dia sorang ni.

'Awak suka saya. Inhye suka Sehun.' kata Sehun sedikit menjerit.

'Tak!'

'Ya!'

'Tak!'

'Ya!' Hampir 20 kali jugaklah korang menjerit 'Ya!' 'Tak!' tu. 'Pergaduhan manja' korang tu mendapat perhatian para tetamu yang datang. Mereka ketawa kecil melihat telatah korang yang macam budak 6 tahun tu.

'Tak!' kata Sehun tiba-tiba.

'Ya!' balasku pula. Aku segera menutup mulutku apabila aku mengetahui yang aku sudah tersilap sebut. Sepatutnya aku cakap 'Tidak' tapi aku tercakap 'Ya'. Sehun yang berdiri di hadapanku pula sudah tersenyum kemenangan.

'Tengok! Awak sendiri dah mengaku.' kata Sehun lalu sambung senyum.

'M-Mana ada.' kataku lalu tunduk malu. Tiba-tiba, Sehun melutut di hadapanku. Aku tergamam dengan apa yang dilakukan Sehun. Aku segera menariknya bangun tapi sudah terlambat.

'Sudi tak awak menjadi kekasih saya, wahai Jang Inhye?' tanya Sehun.

'Terima! Terima! Terima!'tetamu yang hadir meberi sokongan supaya aku menerima lamaran Sehun. Aku memandang Yumi dan Mina yang berdiri tidak jauh dari tempatku. Mereka tersenyum dan mengangguk, menyuruh aku terima. Chanyeol juga tersenyum menampakkan barisan giginya yang putih berseri. Akhirnya, aku pun mengangguk, menerima lamaran Sehun. Semua tetamu memberikan tepukan yang gemuruh.

'Nah! Ini sebagai tanda percintaan kita.' kata Sehun sambil menghulurkan aku secawan cupcake yang tertulis S  I. Yang bermaksud, Sehun love Inhye. Aku tersenyum. Tiba-tiba, bahuku dicuit. Aku memandang dan aku dapati Jooyeon berdiri sambil tersenyum ke arahku.

'Sehun, saya nak pinjam girlfriend awak kejap eh.' tanya Jooyeon kepada Sehun. Sehun mengangguk dan berlalu dari situ meninggalkan aku dan Jooyeon berdua. Jooyeon pun mengambil tempat di sebelahku.

'Saya nak minta maaf sebab saya, awak bergaduh dengan Sehun. Saya dengan Sehun takde apa-apa pun. Saya kawan je dengan dia. Percayalah!' kata Jooyeon sambil menggengam erat jari-jemariku. Dari situ, aku tahu yang Jooyeon betul-betul ikhlas meminta maaf kepadaku. Aku rasa macam nak lari je waktu tu. Malu sungguh dengan Jooyeon!

'Awak tak salah pun. Saya yang salah sebab fikir yang tak baik pasal awak.' kata ku sambil memandang anak mata Jooyeon.

'Takpe saya faham. Saya pun pernah mengalami kejadian macam awak. So, kawan?' kata Jooyeon sambil mendepakan tangannya. Aku mengangguk lalu memeluknya. Aku rasa bersalah sangat pada Jooyeon. Terlalu cepat aku menilai orang!

Mataku terpandang pada Sehun yang berdiri bersama ahli EXO yang lain. Dia sangat gembira malam tu. Anak mata kami bertemu. Dia tersenyum lalu mengenyitkan mata kepadaku. Aku tersenyum malu.

-----------------------------------

Selepas tamat majlis, kau meminta izin untuk pulang. Sehun ingin menghantar kau pulang. Walaupun telah kau tolak sebab rumah kau takdelah jauh sangat tapi dia tetap berdegil.Katanya sebagai boyfriend yang bertanggungjawab konon! Puihh..

'Terima kasih sebab sudi terima cinta saya. Betul ke awak tunggu saya selama  4 tahun ni?' tanya Sehun.

'Tak jugalah sebab lepas saya pindah, saya buang semua kenangan saya dekat sana.' kataku. Sehun dah kembungkan pipi. Aku mencubit pipinya. 'Tapi kenangan saya dengan awak, tak pernah saya buang. Saya simpan kemas dalam ingatan saya.' kataku lagi. Sehun dah tersenyum.

'Tapi siapa yang bagitahu awak pasal kisah 3 tahun lepas tu? Chanyeol eh?' tanya ku. Waktu tu, kami sudah tiba di perkarangan rumahku. Aku menjemput Sehun duduk di taman mini di halaman rumahku.

'A'ah. Dia kata dia boleh tolong saya berdamai dengan awak. Saya pun setujulah.' kata Sehun.

'Patutlah. Beriya-iya suruh saya pakai dress ni, heels ni, make-up segala. Ada plan rupanya.' kataku sambil memandang dress yang tersarung kemas di badanku. Aku sendiri tidak dapat menafikan yang aku nampak cantik memakai pakaian begitu. Nampak feminin!

'Tapi kalau awak nak tahu, awak nampak seksi pakai macam ni.' kata Sehun sedikit berbisik. Dia ketawa bila tengok muka aku merah menahan malu. 'Okaylah saya balik dulu. Dah lewat ni. Awak masuk rehat eh.' kata Sehun lalu bangun dari tempat duduknya. Aku mengiringi dia hingga ke pintu pagar rumah.

'Annyeong. Selamat malam.' kata Sehun lalu berjalan pergi. Tapi tiba-tiba dia berhenti dan berpatah balik. Dia berjalan rapat ke arahku. Chupp! Sehun mencium dahiku.

'I love you.' katanya lalu berjalan pergi semula. I love you too, kataku tapi cuma di dalam hati.

Cinta? Bila mata selalu ingin memandang dia. Bila mulut selalu ingin menyeru namanya. Bila telinga selalu ingin mendengar suara merdunya. Bila minda selalu terfikirkan dia. Oh indahnya cinta!
 



Ta-dah! Siap pungg~ Hahaha puas hati aku. Tapi aku rasa chap last ni paling panjang berbanding chap lain. I'm not the type to write those sweet-sawit words. Ohmaigod! What did I do? Okay aku tau ff ni agak menjengkelkan dan dipersilakan nak muntah. Aku pun menyampah baca ff ni. Hikhokhikhok xDD But I really appreciate for those yg baca, komen, subscribe yg semuanya lah. Terima kasih my sweetie. Thanks untuk my chingu(s) yang telah meng-support aku untuk menyiapkan ff ni dan merasmikan ff ni. Terharu iteww *lap air mata* K poyo sungguh! I promise to work on more best and great fanfic after this. Kamsahamnida everyone~

One more thing, please pray for my PT3 result. Yeahh it kinda scary sebab my aunty cakap PT3 sangat susah. Nak cari budak yg  dapat 70+ pun susah. Jadi for PT3 victim including me, berdoalah supaya diturunkan gred. Uwaaaaa~ I need new handphone (and money to buy Kpop merch) Tinggal 12 hari lagi. So banyakkanlah berdoa.

Banyak pulak nak taip ni ya. Kbye annyeong. I have to go ya~ *hiatus mode* //campak Sehun//

Your dearest author-nim,
SyazaJung 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kamong
#1
Chapter 11: im crying author nim *kesat air mata* awat sweet sangat >< hahah
hushan123 #2
Chapter 10: Wahh daebakk.. akhirnya bercinta jugak si anjing dengan kucing tu ye haha. Tapikan apa yang berlaku 4 tahun lepas tuh??
_shuhidah
#3
Chapter 8: Awk update lagii.kesian dgn inhye.
amirahsehun #4
Chapter 7: Best . palli update soon .
lovethunder #5
Chapter 6: update soon :3
myonlybaek #6
Chapter 2: wee wee best lah kak syaza ♥ hwaiting!