Halimunan!!

Fated Love [DONE EDIT]

Keesokan paginya, kau pergi ke sekolah dengan Chanyeol. Tiba di hadapan sekolah, kau nampak Sehun bersandar di tepi pagar sekolah sambil bermain dengan telefonnya. Kau pun menghampiri Sehun.

'Hey Sehun! Tunggu aku ke?' sapa kau mesra. Chanyeol sudah pun meninggalkan ku dan Sehun berdua.

'Takde masa aku nak tunggu kau. Aku tengah tunggu Jooyeon ni.' balas Sehun acuh tak acuh. Kau tersentak. Bila masa dia rapat dengan Jooyeon ni? Takkan pasal jumpa dekat mall pun dah rapat macam ni?, fikirku. 'Eh kau masuk lah dulu. Jumpa kat kelas!' kata Sehun.

'Kejap! Kau halau aku ke?' tanyaku kepada Sehun.

'Lebih kurang ah.' kata Sehun sambil tersengih. 'Eh Jooyeon dah datang tu. Kau masuk dulu lah.' kata Sehun lalu menolak ku. Aku hampir tersungkur tapi nasiblah aku sempat imbangkan badan. Aku pandang Sehun. Dia berjalan ke arah kereta yang dinaiki Jooyeon sambil membukakan pintu untuk Jooyeon. Aku pun terus belalu pergi ke kelas. Buat apa tunggu lama-lama. Buat sakit hati!

✿ ✿ ✿ ✿ 

'Jooyeon, kita rehat sama-sama eh?' tanya Sehun kepada Jooyeon yang sedang mengemas buku.

'Boleh jugak. Inhye awak nak rehat dengan kitorang tak?' tanya Jooyeon yang sudah bangun dari tempat duduknya. Aku mengangguk tanda setuju. Lagipun, kalau aku menolak, aku takde teman nak rehat. Mina tak datang, Yumi pulak sibuk dengan kelab redaksi dia tu.

✿ ✿ ✿ ✿ 

Sehun duduk bersebelahan dengan Jooyeon manakala kau pula duduk berhadapan dengan dorang. Dorang asyik berborak macam kau ni tak wujud pulak depan dorang. Kadang-kadang, kau mencelah tapi dorang pandang kau kejap dan sambung balik borak. Last-last kau fed up dan berlalu pergi. Kau pusing belakang dan pandang dorang, tapi nampaknya dorang langsung tak sedar kau pergi.

✿ ✿ ✿ ✿ 

Waktu balik, kau tunggu Chanyeol dekat gelanggang bola keranjang. Mata kau memang dekat Chanyeol yang sedang mengejar bola tapi fikiran kau melayang jauh entah ke mana. Tiba-tiba, satu suara menyapa kau.

'Aikk! Tak balik lagi ke?' tanya Sehun lalu mengambil tempat di sebelah ku. Aku tidak memandangnya, jeling pun tak. Aku masih sakit hati! Aku pun menggalas begku dan pergi. Aku hilang mood nak tunggu Chanyeol haritu dan terus pulang ke rumah. Tapi aku sempat SMS Chanyeol mengatakan yang aku harus pulang sebab pening kepala.

✿ ✿ ✿ ✿ 

'Aku tengok sejak kebelakangan ni kau dengan Sehun macam tak rapat je. Korang bergaduh ke?' tanya Mina sambil merenung ku.

'Takdelah. Kitorang okey je.' balas ku acuh tak acuh. Sakit hati pulak bila terfikirkan kejadian minggu lepas. Aku macam halimunan depan mata Sehun sejak Jooyeon pindah. Yang hanya Sehun nampak sekarang ni cuma Jooyeon je.

'Really? Tapi kalau tak gaduh, korang mesti sama-sama sekarang. Ke mana-mana je pun bersama. Now! Rehat pun duduk jauh-jauh. Kau pasti korang tak gaduh?' tanya Yumi pula.

'Pasti! Yakin! Dahlah tak payah lah nak cakap pasal dia lagi. Aku bosanlah dengar nama dia.' kataku lalu bangun dan beredar dari situ. Hilang selera makanku pagi tu. Aku sempat menjeling ke arah meja yang selalu aku duduk waktu rehat. Aku nampak Sehun dan Jooyeon berdua. Attention BERDUA! Aku pun terus melangkah pergi membawa hati yang menggelegak dengan perasaan cemburu + marah.

✿ ✿ ✿ ✿ 

Aku membaca buku di dalam kelas sementara menunggu cikgu. Aku rasa bahuku dicuit oleh seseorang dari belakang. Aku pun menoleh.

'Baca buku ke?' tanya Sehun sambil membuat muka selamba. Di sebelahnya pula, Jooyeon yang tersenyum ke arah ku.

'Tak ah. Memasak!' balasku lalu menoleh memandang buku semula.

'Inhye! Inhye!' panggil Sehun dari belakang. Aku tetap tidak menoleh. Tapi Sehun tetap tak berputus asa memanggil ku. Aku mula bengang dan menoleh ke belakang.

'Kau nak ape? Kalau tak nak apa-apa, tak payah panggil! Aku nak baca buku ni. Jooyeon kan ada, borak jelah dengan dia.' kataku lalu menghempas buku yang ku pegang ke meja. Aku bangun dan berjalan keluar dari kelas.

Sehun dan Jooyeon terkejut melihat perlakuan kau seperti itu. Ahh! Kau peduli ape. Mina dan Yumi juga terkejut dengan kelakuan kau. Mereka cuma mampu tersenyum tawar ke arah Sehun dan Jooyeon. Sekarang, mereka pasti yang kau dan Sehun sedang bergaduh. Tapi, yang lebih pasti sekarang ni, kau sebenarnya yang ada masalah dengan Sehun.
 



Okey korang boleh marah saya sebab saya malas nak update xDD Lagipun kebelakangan ni kan asyik hujan so, internet connection tak berapa bagus lh. Sorry guys *sengih macam V* Aku tau cerita ni makin tak best sebab otak dah mereng. Hilang semua idea. Tolong vote and comment. Thank you~~ Papai ❤ ❤ 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kamong
#1
Chapter 11: im crying author nim *kesat air mata* awat sweet sangat >< hahah
hushan123 #2
Chapter 10: Wahh daebakk.. akhirnya bercinta jugak si anjing dengan kucing tu ye haha. Tapikan apa yang berlaku 4 tahun lepas tuh??
_shuhidah
#3
Chapter 8: Awk update lagii.kesian dgn inhye.
amirahsehun #4
Chapter 7: Best . palli update soon .
lovethunder #5
Chapter 6: update soon :3
myonlybaek #6
Chapter 2: wee wee best lah kak syaza ♥ hwaiting!